Its Nap time! (σύντομος-γρήγορος ύπνος)

27 09 2008

 people-corpse-sleeping-853784-o

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι το να κάνετε έναν σύντομο ύπνο (nap) το απόγευμα ή όποια στιγμή της ημέρας νιώσετε εσείς κουρασμένοι, βοηθάει και ξεκουράζει – εγκέφαλο και σώμα.

Συγκεκριμένα ένας σύντομος ύπνος βοηθάει στην γρήγορη επαγρύπνηση, στην βελτίωση της διάθεσης, βελτίωση της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας αφού τον κάνετε. Θα αισθάνεστε καλύτερα και πιο όμορφα για παραπάνω από 6 ώρες ακόμα.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τι είναι ακριβώς ένα γρήγορος ύπνος (nap) και πως θα κατορθώσουμε να τον βάλουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

Ένα nap κρατάει περίπου από 20-25 λεπτά, και για να επιτευχτεί ή πρέπει να νυστάζετε απίστευτα ή να βρεθείτε σε κάποιον ήρεμο χώρο και να ακολουθήσετε τα εξής.

1. Να φροντίσετε να μειώσετε όσο πιο πολύ γίνεται διαφόρους ήχους (ραδιόφωνο, τηλεόραση κτλ).

2. Να μην έχει πάρα πολύ φως ο χώρος.

3. Να έχετε ένα ξυπνητήρι ή να βάλετε κάποιον να σας ξυπνήσει έπειτα από 20-25 λεπτά.

Πρέπει να φροντίσετε ωστόσο καθώς προσπαθείτε να κοιμηθείτε , να μην σκέφτεστε τίποτα έτσι ώστε να χαλαρώσετε.

Ένας «γεμάτος» βραδινός ύπνος αποτελείτε από 5 στάδια.

Νύστα – Ελαφρύς ύπνος – Βαρύς ύπνος(στάδιο 3-4) – REM (στάδιο ονείρων)
(0-20λ)         (20-45λ)                    (45-90λ)                             (90+)

00-20λ Κάνοντας nap στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα βελτιώνετε την συγκέντρωση σας και ανεβάζετε την διάθεση σας.

20-45λ Βελτιώνετε ακόμα περισσότερο συγκέντρωση, διάθεση, παραγωγικότητα. Αλλά προσοχή μην ξεπεράσετε τα 45λ γιατί εισέρχεστε στο λεγόμενο βαθύ ύπνο, και όταν ξυπνήσετε θα νιώθετε ζαλισμένος και αδρανής.

90-120λ Αν κοιμηθείτε στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα εχετε περάσει από όλα τα προηγούμενα στάδια και μόλις ξυπνήσετε θα νιώσετε λίγο ζαλισμένος, αλλά θα έχετε πλήρη αποκατάσταση ενέργειας η οποια κρατάει για πολλές ώρες.

Τον γρήγορο ύπνο τον χρησιμοποιούν/χρησιμοποιούσαν και οι Bill Clinton, Leonardo Da Vinci, Thomas Edison (ναι αυτός με τις λάμπες :P) και άλλοι πολλοί. Οπότε είναι ευρέως διαδεδομένο και επιστημονικά και εμπειρικά ότι βοηθάει.

Προσωπικά όποτε παίρνω έναν nap, ξυπνάω πιο αναζωογονημένος και in better mood. Για αυτο ξενύχτηδες όλου του κόσμου ακούστε τον nick chris. και επωφεληθείτε με έναν γρήγορο nap, κάπου στις 6-7 το απόγευμα, για όσους ξυπνάνε στις 13.00 με 15.00 το μεσημέρι ! Και πάλι .. καλά ξενύχτια !

Περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω links :
http://www.boston.com/bostonglobe/ideas/naps/
http://lifehacker.com/software/napping/a-guide-to-power-napping-246758.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep


Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: